Hop til indhold
  • Selvledelse i Hydac A/S – et bæredygtigt casestudie?

    Hvilke succesfaktorer og strategiske effekter kan identificeres i Hydac’s erfaringer med selvledende styreform til inspiration for andre...

  • AI-Moderator

    Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring...

  • Påvirkning af kunders købsadfærd gennem digitalt produktpas og adfærdsdesign

    Hvordan kan adfærdsdesign og SHIFT frameworket understøtte virksomhedens arbejde med Det Digitale Produktpas og herigennem fremme en...

  • Hvem har ansvar for dagslyset?

    – fra specialeydelse til nye praksisser i byggebranchen

  • Digital projektering af bærende konstruktioner –

    fra ressource- og klimabelastende overdimensioneringer til bæredygtige projekteringspraksisser.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

536 projekter og 634 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Påvirkning af kunders købsadfærd gennem digitalt produktpas og adfærdsdesign

    Hvordan kan adfærdsdesign og SHIFT frameworket understøtte virksomhedens arbejde med Det Digitale Produktpas og herigennem fremme en mere bæredygtig købsadfærd.

  2. Byg

    Hvem har ansvar for dagslyset?

    – fra specialeydelse til nye praksisser i byggebranchen

  3. Byg

    Digital projektering af bærende konstruktioner –

    fra ressource- og klimabelastende overdimensioneringer til bæredygtige projekteringspraksisser.

  4. IT

    Energy-Efficient WordPress Development: A Teaching Approach Using Code Proxies

    Undersøgelse af energieffektiv WordPress-udvikling ved brug af kodeproxies for at reducere energiforbrug og fremme bæredygtig softwareudvikling.

  5. Bæredygtighed

    Vejen til en bæredygtig forretningsmodel i en esportsbranche under forandring – et dybdegående casestudie

    Projektet undersøger udviklingen af en ny, bæredygtig forretningsmodel for en mindre esportsorganisation under det nye kvalificeringsbaserede turneringsformat.

  6. Bæredygtighed

    Byg med Ler

    Revitalisering af traditionel byggeskik gennem teknologi og tektoniske studier

  7. Bæredygtighed

    Blå biomasse, biogene og naturbaserede materialer

    Udvikling af designprincipper udført i biogene, blå biomasse og naturbaserede materialer, til formål at fremme en biobaseret cirkulær økonomi i byggebranchen

  8. Design

    IT løsninger i procesautomatisering” IT process automation (ITPA):

    Projektet demonstrerer automatisering af industrielle processer med IoT og udvikling af metoder til automatiseret geometrisk måling og dataanalyse.

  9. Design

    IEEE Reviewer at ITHET 2024 Conference

    Contribute to the future of education: Participate in evaluating innovative teaching methods at the IEEE conference and enhance knowledge in technical fields.

  10. Fødevarer

    Grøn omstilling med planteingredienser der øger holdbarhed (Grønholdbar)

    Naturlige, plantebaserede antimikrobielle stoffer viser lovende potentiale til at forlænge fødevarers holdbarhed og erstatte traditionelle konserveringsmidler.

  11. Bæredygtighed

    Virksomhedsrapportering af biodiversitet og økosystemer under ESG (E4) – Et forstudie

    Et forstudie om danske virksomheders viden om, hvordan de kan arbejde med biodiversitet og økosystemer samt krav og metoder til rapportering.

  12. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring

    Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.