Hop til indhold
  • Selvledelse i Hydac A/S – et bæredygtigt casestudie?

    Hvilke succesfaktorer og strategiske effekter kan identificeres i Hydac’s erfaringer med selvledende styreform til inspiration for andre...

  • AI-Moderator

    Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring...

  • Påvirkning af kunders købsadfærd gennem digitalt produktpas og adfærdsdesign

    Hvordan kan adfærdsdesign og SHIFT frameworket understøtte virksomhedens arbejde med Det Digitale Produktpas og herigennem fremme en...

  • Hvem har ansvar for dagslyset?

    – fra specialeydelse til nye praksisser i byggebranchen

  • Digital projektering af bærende konstruktioner –

    fra ressource- og klimabelastende overdimensioneringer til bæredygtige projekteringspraksisser.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

536 projekter og 634 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Selvledelse i Hydac A/S – et bæredygtigt casestudie?

    Hvilke succesfaktorer og strategiske effekter kan identificeres i Hydac’s erfaringer med selvledende styreform til inspiration for andre virksomheder?

  2. Business

    Påvirkning af kunders købsadfærd gennem digitalt produktpas og adfærdsdesign

    Hvordan kan adfærdsdesign og SHIFT frameworket understøtte virksomhedens arbejde med Det Digitale Produktpas og herigennem fremme en mere bæredygtig købsadfærd.

  3. Bæredygtighed

    Vejen til en bæredygtig forretningsmodel i en esportsbranche under forandring – et dybdegående casestudie

    Projektet undersøger udviklingen af en ny, bæredygtig forretningsmodel for en mindre esportsorganisation under det nye kvalificeringsbaserede turneringsformat.

  4. Business

    GENERATION Z @ WORK – bridging the soft-skills and value gaps when GenZ enters the workforce.

    The Research offers insights for companies, students, and educational institutions on how to bridge generational gaps

  5. Business

    Ledelse af generation Z

    Lederens rolle og handlemuligheder når generation Z møder arbejdsmarkedet.

  6. Bæredygtighed

    Virksomhedsrapportering af biodiversitet og økosystemer under ESG (E4) – Et forstudie

    Et forstudie om danske virksomheders viden om, hvordan de kan arbejde med biodiversitet og økosystemer samt krav og metoder til rapportering.

  7. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring

    Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.

  8. Bæredygtighed

    Forbrugerne og Finansiel Bæredygtighed

    Forstudiet undersøger finansiel bæredygtighed i forhold til privatkunderne.

  9. Bæredygtighed

    Bæredygtig oplevelsesudvikling

    Projektet undersøger, hvordan virksomheder kan udvikle bæredygtige oplevelser, som på samme tid skaber værdi for både virksomheden og dennes kunde.

  10. Bæredygtighed

    Bæredygtighed i service- og oplevelsesbranchen

    Forstudiet undersøger, hvilke udfordringer der hæmmer gode ambitioner om styrket bæredygtighed i at blive forløst i SMV’er?

  11. Business

    Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  12. Business

    Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til faktisk digitalisering i midtjyske SMV’er