Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Design

    The Little Video Architect – a snoopy modular reductive filmmaking process model

    En online procesmodel og fysisk opslagsværk om videoindholdsproduktion

  2. Design

    Farvevalget i den virksomheders visuelle identitet

    Mange virksomheders vigtige grafiske designvalg er tilfældigt landet hos kommunikationsafdelingen. Når det kommer til farver, er mulighedshorisonten begrænset t

  3. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  4. Kommunikation

    ​​AI: Etik og metode i kommunikationsprofessionen​

    ​​Projektet udforsker metode og etik i kommunikationsbranchens arbejde med AI​

  5. Design

    Videre med e-didaktikken

    Projektet udforsker grundlaget for en fremadrettet digital understøttelse af akademiets undervisning.

  6. Design

    Den (næsten) perfekte dating-app?: Min elskede/ven

    En ny type app, med fokus på den nysgerrighed mennesker har for at kende hinanden som venner online, og samtidig undgå at appellere til normative identiteter.

  7. Design

    Bæredygtigt webdesign på hjemmesider

    Forskningsprojektet skal etablere en dybere forståelse af og viden om, hvordan virksomheder/institutioner forstår og implementerer bæredygtigt webdesign.

  8. Design

    Bæredygtige brugeroplevelser i webdesign

    Hvad bruger man egentlig hjemmesider til? Kan man skære fyld af designet og gøre browsing mere bæredygtigt? Vi eksperimenterer med bæredygtige brugeroplevelser

  9. Turisme

    Nordic Coastal Tourism – Sustainability, Trends, Practices, and Opportunities

    Sustainability, best practices, trends and opportunities - 19 studies from 7 Nordic countries compiled in 1 book!

  10. Bæredygtighed

    Bæredygtighed i IT-virksomheder med fokus på softwareudvikling 

    Cphbusiness vil undersøge, om der er grund for et nyt forsknings- og udviklingsprojekt, hvor vi styrker virksomheders bæredygtighed

  11. Design

    Beyond the Screen – idegenerering og konceptudvikling målrettet ikke-skærmbaseret interaktionsdesign

    Udvikling af redskaber til analyse og konceptudviklingmed IoT, digitalintegration og ikke-skærmbaserede interaktive løsninger

  12. Design

    Liveshopping – nøglen til bedre digitale købsoplevelser?

    Webshoppen skaber sjældent den samme stemning og oplevelse for kunden som den fysiske butik formår. Det kan liveshopping muligvis ændre på. Dette projekt unders