Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Entreprenørskab

    Forretningsudvikling i en virksomhed med studerende og aktionsforskning

    Projektet afdækker, hvordan erhvervsakademi Aarhus’s proceskonsulenter sammen med studerende kan hjælpe SMV'er med udvikling af deres forretning

  2. Entreprenørskab

    Cooking up prosperity: Pop-Up restaurants, innovation, and lifestyle entrepreneurship

    Can pop-up restaurants provide the freedom, creativity and pursuit of uniqueness that lifestyle entrepreneurs seek?

  3. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  4. Business

    En undersøgelse af organisationsformer i den optometriske branche i relation til generation Z

    Hvordan passer Generation Z ind i den traditionelle optometriske forretningsmodel, i relation til Frederic Laloux’ teori om organisationsformer?

  5. Turisme

    Nordic Coastal Tourism – Sustainability, Trends, Practices, and Opportunities

    Sustainability, best practices, trends and opportunities - 19 studies from 7 Nordic countries compiled in 1 book!

  6. Business

    AI – en del af lederens værktøjskasse

    Projektet ønsker at afdække, hvordan ledere kan bruge generativ kunstig intelligens som et værktøj til at forbedre deres ledelsespraksis

  7. Bæredygtighed

    Netværk, projekter og faglighed – en studietur til Businet konferencen (2022)

    Vi vil besøge Businet konferencen med repræsentanter fra alle relevante uddannelser for at opbygge kapacitet og netværk til at lave internationale projekter

  8. Teknologi

    Teknologi i fremtidens sport- og event Danmark

    Hvordan kan nye Sport Management teknologier fremme frivillighed i breddeidræt og foreningslivet i Danmark med sigte på en bæredygtig fremtid i branchen

  9. Innovation

    Blockchain i SMV’erne – en forretningsmulighed eller varmt luft

    Blockchain anses som en disruption på linje med internettet, men udbredelsen drives af de største virksomheders aktiviteter. De fleste SMV’er er ikke startet.

  10. Entreprenørskab

    How female founders as role models influence nascent female entrepreneurs: 3 narratives from female entrepreneurs

    Hvorfor er kvinder, der har været ansat hos en kvindelig iværksætter, betydeligt mere tilbøjelige til selv at blive iværksættere?

  11. Bæredygtighed

    “For få kvinder i byggebranchen”

    Der mangler kvinder i byggebranchen

  12. Business

    Hybrid Events

    The research sets to explore events located in a greater Copenhagen area, offering hybrid and/or digital elements in their business portfolio or event journey