Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    AI-But why?

    AI-But why? – et casestudie der ønsker at sætte fokus på hvorfor, hvordan og hvorledes vi kan gøre brug af AI i hverdagens praksis.

  2. Innovation

    21st Century Skills: Efteruddannelse til fremtidens arbejdsmarked

    Hvorledes kan 21st Century Skills integreres i læringsaktiviteter på efteruddannelse?

  3. Entreprenørskab

    Forretningsudvikling i en virksomhed med studerende og aktionsforskning

    Projektet afdækker, hvordan erhvervsakademi Aarhus’s proceskonsulenter sammen med studerende kan hjælpe SMV'er med udvikling af deres forretning

  4. Business

    Uddannelsesdesign og erhvervsliv

    Projektet har til formål at analysere det digitale arbejdsmarkeds kompetencebehov, med det sigte at komme med input til MDU-uddannelsens fremtidige profil

  5. Innovation

    Green X 2 – Into the Rewilded: The Value of Nature in Lifestyle and Outdoor Experience as a potential in Business Development and Partnerships

    Green experience economy and 'the value of nature' are rethought and activated as design tools for outdoor experiences and the sector's business stakeholders

  6. Entreprenørskab

    Cooking up prosperity: Pop-Up restaurants, innovation, and lifestyle entrepreneurship

    Can pop-up restaurants provide the freedom, creativity and pursuit of uniqueness that lifestyle entrepreneurs seek?

  7. Business

    Virtuelle assistenter

    Udforsk hvordan virtuelle assistenter revolutionerer læring: AI's rolle i pædagogik og studerendes engagement.

  8. Business

    AI – en del af lederens værktøjskasse

    Projektet vil udforske anvendelsen af AI med henblik på at udvikle ledelsespraksis med fokus på integration af AI som et nyttigt del af lederens værktøjskasse.

  9. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  10. Bæredygtighed

    AI og bæredygtighedspraksis inden for dagligvarehandlen

    Hvordan kan supermarkeder (DK) reducere madspild via implementering af AI-drevne apps, og hvilken indvirkning har det på operationel effektivitet/bæredygtighed?

  11. Design

    Den (næsten) perfekte dating-app?: Min elskede/ven

    En ny type app, med fokus på den nysgerrighed mennesker har for at kende hinanden som venner online, og samtidig undgå at appellere til normative identiteter.

  12. Business

    ROOM FOR TRENDS?

    Hvordan kan hoteller i Danmark inspireres til at arbejde proaktivt med at implementere trends i deres forretning?