Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Teknologi

    Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  2. Business

    Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  3. IT

    En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at lære for kommende udviklere?

  4. Business

    Tekst til video (T2V) med avatars

    Inspirerende og fagligt korrekte tekster præsenteres i videoer ved hjælp af menneskelige avatars, der gør dine videoer engagerende og personlige.

  5. Bæredygtighed

    Digital tvilling til optimering af batteridrift

    Hvem holder øje med, at det smarte er smart?

  6. Bæredygtighed

    Selected Issues, Methods, and Trends in the Energy Consumption of Industrial Robots

    Exploration of energy-efficient industrial robotics for sustainability and cost reduction in Industry 4.0. Covers robot selection, programming, and monitoring

  7. IT

    Technology literacy with NoCode

    Projektet kortlægger markedet inden for No-Code teknologier og analyserer aftagervirksomhedernes brug af No-Code-værktøjer i softwareudvikling

  8. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  9. Bæredygtighed

    AI og bæredygtighedspraksis inden for dagligvarehandlen

    Hvordan kan supermarkeder (DK) reducere madspild via implementering af AI-drevne apps, og hvilken indvirkning har det på operationel effektivitet/bæredygtighed?

  10. Kommunikation

    ​​AI: Etik og metode i kommunikationsprofessionen​

    ​​Projektet udforsker metode og etik i kommunikationsbranchens arbejde med AI​

  11. Teknologi

    Generativ AI og læring – fra de studerendes perspektiv

    Projektet kombinerer aktionsforskning med diskursanalyse og teknokulturel analyse for at skabe en helhedsforståelse af GAI's rolle i uddannelsesmiljøer.

  12. IT

    Atom projektet, Anvendelser af teknologier og metoder i it-virksomheder

    Indsamling af periodisk viden om hvilke teknologier og metoder der anvendes i erhvervslivet, for at følge nye tendenser inden for it-området