Hop til indhold
  • Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning...

  • Fishsafe

    Projektet undersøge mulighederne for at inhibere vækst af listeria og fødevarefordærvende mikroorganismer i fiskeprodukter.

  • Vejen til kønsdiversitet i den danske revisionsbranche

    Revisionsbranchen har for få kvinder i de øvre ledelseslag! Hvordan kan branchen arbejde med kønsdiversitet og dermed...

  • Køberrådgivning i forbindelse med bolighandler i Danmark

    Køberrådgivning er en ureguleret branche i vækst. Vi undersøger kvaliteten og udbredelsen i Danmark og dens indflydelse...

  • Bæredygtig udvikling i landinspektør- og landmålingsbranchen:

    Fra formelle strategier til bæredygtighed i praksis

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

580 projekter og 654 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. IT

    Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder?

  2. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?

  3. IT

    Augmented Reality (AR) til formidling af zeppelinbasen i Tønder

    I dette projekt undersøges, hvordan AR kan anvendes til formidling af zeppelinbasen i Tønder.

  4. Bæredygtighed

    How Green is My Code: Energy use and software services

    The power consumption of cloud computing is a problem. We will create a framework to score both self-hosted and cloud-based software applications on energy use.

  5. Teknologi

    Hvornår bør SMV’er kode deres løsninger? En analyse af low-code og pro-code visualiseringsværktøjer med afsæt i SMV-virksomheders datamodenhed.

    Hvordan påvirker virksomheders datamodenhed valget af teknologi, fra klassiske BI-værktøjer til værktøjer med afsæt i et kodesprog?

  6. Business

    Betydningen af sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer.

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  7. Innovation

    AI-Moderator

    Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring via struktureret AI-understøttelse.​

  8. Byg

    Digital projektering af bærende konstruktioner –

    fra ressource- og klimabelastende overdimensioneringer til bæredygtige projekteringspraksisser.

  9. IT

    Energy-Efficient WordPress Development: A Teaching Approach Using Code Proxies

    Undersøgelse af energieffektiv WordPress-udvikling ved brug af kodeproxies for at reducere energiforbrug og fremme bæredygtig softwareudvikling.

  10. Teknologi

    IT-virksomheders forhold til bæredygtig og grøn it – et øjebliksbillede

    Projektet samler bæredygtige it-tiltag fra 2024 i en "Tjekliste" og bidrager til debatten med artikler i bl.a. Computerworld.

  11. Design

    IT løsninger i procesautomatisering (ITPA):

    Projektet demonstrerer automatisering af industrielle processer med IoT og udvikling af metoder til automatiseret geometrisk måling og dataanalyse.

  12. Design

    IEEE Reviewer at ITHET 2024 Conference

    Contribute to the future of education: Participate in evaluating innovative teaching methods at the IEEE conference and enhance knowledge in technical fields.