Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Design

    The Little Video Architect – a snoopy modular reductive filmmaking process model

    En online procesmodel og fysisk opslagsværk om videoindholdsproduktion

  2. Business

    AI-But why?

    AI-But why? – et casestudie der ønsker at sætte fokus på hvorfor, hvordan og hvorledes vi kan gøre brug af AI i hverdagens praksis.

  3. Business

    Impacts of a digital human encounter – The perception of and reactions to digital humans

    This study makes an empirical contribution to research by filling knowledge gaps in relation to Danish users’ perception of and reaction to digital humans.

  4. Design

    Farvevalget i den virksomheders visuelle identitet

    Mange virksomheders vigtige grafiske designvalg er tilfældigt landet hos kommunikationsafdelingen. Når det kommer til farver, er mulighedshorisonten begrænset t

  5. Kommunikation

    Internationalisering på Erhvervsakademi Aarhus

    Projektet har til formål at skabe konkrete og realistiske tiltag, mål og strukturer for internationalisering på EAAA i perioden 2016-2019

  6. Business

    Etiske ”stoppesteder” og ”ståsteder” – etik i daglig ledelse

    Projektet afdækker, hvor i hverdagen ledere oplever, at etiske overvejelser bliver del af deres beslutningsgrundlag og hvilke overvejelser, ledere tager afsæt i

  7. Business

    Forbrugeradfærd i forbindelse med kendte udsalgsdage fx Black Friday

    Forbruger vi, fordi det er billigt eller forbruger vi efter behov? I et krydsfelt mellem intentionelle og faktiske handlinger.

  8. Kommunikation

    Sådan varedeklarerer du dit personlige ledelsesgrundlag

    Hvordan kan man ”varedeklarere” ens personlige ledelsesgrundlag, og hvordan kan et personligt ledelsesgrundlag understøtte lederen i egen ledelsespraksis?

  9. Business

    Stevns Klint Experiences håndtering af den kommende AI-forordning i deres HR-arbejde

    Hvordan sikrer vi, at Stevns Klint Experience er klar til den kommende AI-forordning?

  10. Business

    AI – en del af lederens værktøjskasse

    Projektet vil udforske anvendelsen af AI med henblik på at udvikle ledelsespraksis med fokus på integration af AI som et nyttigt del af lederens værktøjskasse.

  11. Kommunikation

    ​​AI: Etik og metode i kommunikationsprofessionen​

    ​​Projektet udforsker metode og etik i kommunikationsbranchens arbejde med AI​

  12. Design

    Videre med e-didaktikken

    Projektet udforsker grundlaget for en fremadrettet digital understøttelse af akademiets undervisning.