Hop til indhold
  • Selvledelse i Hydac A/S – et bæredygtigt casestudie?

    Hvilke succesfaktorer og strategiske effekter kan identificeres i Hydac’s erfaringer med selvledende styreform til inspiration for andre...

  • AI-Moderator

    Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring...

  • Påvirkning af kunders købsadfærd gennem digitalt produktpas og adfærdsdesign

    Hvordan kan adfærdsdesign og SHIFT frameworket understøtte virksomhedens arbejde med Det Digitale Produktpas og herigennem fremme en...

  • Hvem har ansvar for dagslyset?

    – fra specialeydelse til nye praksisser i byggebranchen

  • Digital projektering af bærende konstruktioner –

    fra ressource- og klimabelastende overdimensioneringer til bæredygtige projekteringspraksisser.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

536 projekter og 634 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Teknologi

    It-virksomheders løfter om bæredygtig og grøn it – et øjebliksbillede

    Projektet samler bæredygtige it-tiltag fra 2024 i en "Tjekliste" og bidrager til debatten med artikler i bl.a. Computerworld.

  2. Bæredygtighed

    Byg med Ler

    Revitalisering af traditionel byggeskik gennem teknologi og tektoniske studier

  3. Bæredygtighed

    Blå biomasse, biogene og naturbaserede materialer

    Udvikling af designprincipper udført i biogene, blå biomasse og naturbaserede materialer, til formål at fremme en biobaseret cirkulær økonomi i byggebranchen

  4. Bæredygtighed

    Virksomhedsrapportering af biodiversitet og økosystemer under ESG (E4) – Et forstudie

    Et forstudie om danske virksomheders viden om, hvordan de kan arbejde med biodiversitet og økosystemer samt krav og metoder til rapportering.

  5. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring

    Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.

  6. Innovation

    Green X 2 – Into the Rewilded: The Value of Nature in Lifestyle and Outdoor Experience as a potential in Business Development and Partnerships

    Green experience economy and 'the value of nature' are rethought and activated as design tools for outdoor experiences and the sector's business stakeholders

  7. Miljø

    Mod bæredygtig metodeudvikling og identifikation af stoffer i HPLC: Opbygning af en database og machine learningsmodel til brug i miljøanalyser.

    Projektet ønsker at lave en machine learningsmodel til at lette metodeudvikling identifikation af kemiske stoffer på High Performance Liquid Chromatography

  8. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  9. Bæredygtighed

    AI og bæredygtighedspraksis inden for dagligvarehandlen

    Hvordan kan supermarkeder (DK) reducere madspild via implementering af AI-drevne apps, og hvilken indvirkning har det på operationel effektivitet/bæredygtighed?

  10. Bæredygtighed

    Towards a more responsible and regenerative tourism

    Calls for tourism to be a ‘force for good’ has amplified - but how to navigate your way in the “do-good” jungle to make actual change?

  11. Bæredygtighed

    Klimaregnskab i jordbruget – principper og præmisser

    Én ting er at lave klimaregnskab – en anden ting er at gøre noget ved det.

  12. Teknik

    Bunsenbrænderens sterile felt

    Skaber en tændt bunsenbrænder et sterilt felt?