Hop til indhold
  • Bridging Stakeholder Collaboration and Communication to Drive Climate Success under SBTi

    Exploring how companies engage stakeholders to meet Science-Based Targets and avoid greenwashing risks.

  • Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer

    Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og...

  • Sammenlignelighed af RNFL-tykkelse mellem en dansk normalpopulation og Topcons normative database – en evaluering af klinisk anvendelighed

    Kan Topcons RNFL-normdata bruges i Danmark? Projektet vurderer overensstemmelsen med danske målinger og den kliniske betydning heraf

  • Bindingsværk i en nutidig kontekst

    Kan bindingsværk gentænkes, så det forener æstetik, klima og bygbarhed med moderne krav til energi, fugt og...

  • Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

601 projekter og 670 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie

    Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?

  2. Business

    Rådgivning om tab af erhvervsevneforsikring i danske pengeinstitutter – hænger praksis sammen med lovgivningen?

    Projektet undersøger, om bankrådgivning ved tab af erhvervsevne er i overensstemmelse med gældende lovgivning og praksis.

  3. Business

    Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie

    Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.

  4. Bæredygtighed

    Vejen til kønsdiversitet i den danske revisionsbranche

    Revisionsbranchen har for få kvinder i de øvre ledelseslag! Hvordan kan branchen arbejde med kønsdiversitet og dermed forbedre på S og G i ESG?

  5. Business

    Køberrådgivning i forbindelse med bolighandler i Danmark

    Køberrådgivning er en ureguleret branche i vækst. Vi undersøger kvaliteten og udbredelsen i Danmark og dens indflydelse på forbrugerbeskyttelse ved boligkøb.

  6. Turisme

    Bæredygtig oplevelsesudvikling

    Projektet undersøger, hvordan oplevelsesvirksomheder kan indtænke bæredygtighed i deres oplevelsestilbud, som både skaber værdi for virksomheden og dens kunder

  7. Bæredygtighed

    Forbrugerne, Bankerne og Finansiel Bæredygtighed

    Hvad mener bankkunder om bæredygtighed? Projektet undersøger danskernes holdninger og bankernes rolle i den grønne omstilling.

  8. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?

  9. Bæredygtighed

    Biodiversitet og økosystemer i den private sektor – hvordan mindre SMV’er kan gribe arbejdet an og rapportere under ESRS-standarderne

    Projektet udforsker, hvordan mindre SMV’ers arbejde med biodiversitets og økosystemer kan oversættes til rapportering under ESRS-standarderne.

  10. Innovation

    Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV

    I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier.

  11. Business

    Erhvervsdrivendes anvendelse af generiske miljøpåstande i markedsføring – en undersøgelse af retstilstanden

    I projektet afdækkes gældende og kommende ret indenfor erhvervsdrivendes anvendelse af miljøudsagn i deres markedsføring.

  12. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring – Et forstudie

    Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.