Hop til indhold
  • Becoming a Generative AI User

    Projektet undersøger softwareudvikleres forhold til generativ AI - fra de første skridt af nysgerrighed til fuldendt mestring.

  • Dokumentation i praksis

    Projektet undersøger dokumentationspraksis i danske IT-virksomhed, herunder de organisatoriske udfordringer hos brugere og producenter af software-dokumentation

  • Fremtidens SMV-ledelse: Barrierer for Digitalisering og Ledelseskompetencer

    Det undersøges, hvorfor der trods høj generel digitalisering og massiv EU-satsning er stort spænd fra mulig til...

  • VUCA og nytænkning af strategisk ledelse – fortællinger fra praksis

    En undersøgelse af, hvordan ledere forstår og praktiserer strategisk ledelse under VUCA-forhold, og globalisering og digitalisering påvirker...

  • En komparativ analyse af grafik-API’er og shader-sprog anvendt i moderne spilmotorer og deres indflydelse på spiludviklingsprocessen

    Hvordan påvirker valg af grafik-API og shader-sprog i spilmotorer spiludvikling, og hvilke teknologier er mest relevante at...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

510 projekter og 619 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Teknik

    Dilemmaer ved valg af bygningsautomatik

    Hvordan kan avanceret bygningsautomatik revolutionere Danmarks byggebranche og reducere CO2-udledningen markant?

  2. Bæredygtighed

    Social Money – en undersøgelse af kreativitet som en ny social valuta

    I projektet undersøges, hvordan en ny social valuta kan være med til at fremme kreativitet og kreativ tænkning.

  3. Innovation

    21st Century Skills: Efteruddannelse til fremtidens arbejdsmarked

    Hvorledes kan 21st Century Skills integreres i læringsaktiviteter på efteruddannelse?

  4. Kommunikation

    Internationalisering på Erhvervsakademi Aarhus

    Projektet har til formål at skabe konkrete og realistiske tiltag, mål og strukturer for internationalisering på EAAA i perioden 2016-2019

  5. Turisme

    TourNord – A Tourism Education & Research Network

    TourNord’s goal is improving tourism education and research in the Nordic and Baltic countries

  6. Business

    Virtuelle assistenter

    Udforsk hvordan virtuelle assistenter revolutionerer læring: AI's rolle i pædagogik og studerendes engagement.

  7. Kommunikation

    ​​AI: Etik og metode i kommunikationsprofessionen​

    ​​Projektet udforsker metode og etik i kommunikationsbranchens arbejde med AI​

  8. Teknologi

    Generativ AI og læring – fra de studerendes perspektiv

    Projektet kombinerer aktionsforskning med diskursanalyse og teknokulturel analyse for at skabe en helhedsforståelse af GAI's rolle i uddannelsesmiljøer.

  9. Design

    Videre med e-didaktikken

    Projektet udforsker grundlaget for en fremadrettet digital understøttelse af akademiets undervisning.

  10. Teknologi

    Snyd eller smart? Kunstig intelligens som værktøj

    En forundersøgelse, der udforsker brugen af kunstig intelligens som værktøj for multimediedesignstuderende i praktik og teori.

  11. Business

    ”Fra målbar til mærkbar ledelse”

    Der investeres massivt i uddannelse af ledere, men virker det? Hvordan kan det mærkes i det daglige at en leder har gennemgået en akademiuddannelse i ledelse?

  12. Undervisning

    21st NextGen – Integration af 21st Century Skills i EAAAs uddannelser

    Projektet skal udvikle konkrete, didaktiske værktøjer, der understøtter integration af de personlige kompetencer i undervisningen.